دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

المپیاد فیزیک،

چین برنده مطلق پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک شد/ ایران با یک مدال طلا و سه نقره در جایگاه چهارم

کشور چین با کسب پنج مدال طلا بعنوان برنده مطلق پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک شد. ایران نیز با یک طلا و سه نقره جایگاه چهارم این المپیاد را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : مراسم اختتامیه این دوره از المپیاد جهانی فیزیک که اول مردادماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد، امروز یکشنبه ۸ مردادماه در سالن شیخ بهایی دانشگاه صنعتی برگزار شد.

در ابتدا دکتر شیرزاد، رئیس کمیته علمی المپیاد در خصوص مباحث علمی مربوط به این دوره از المپیاد مطالبی را عنوان کرد.

 مراسم با پیغام ویدیویی دکتر صحرایی وزیر آموزش پرورش ادامه یافت.

 و در ادامه پروفسور راجیپ راوات، رئیس المپیاد جهانی فیزیک نیز بعنوان سخنران این مراسم به تشریح نتایج این المپیاد پرداخت و  تصریح کرد: در این المپیاد کشور چین جایگاه اول را به خود اختصاص داده، تیم روسیه با چهار مدال طلا و یک نقره، رومانی با سه مدال طلا و دو نقره و ایران با یک مدال طلا و چهار مدال نقره از نظر امتیاز فردی و گروهی در رتبه‌های اول تا چهارم قرار گرفتند.

 وی با بیان اینکه امسال شاهد رقابت تنگاتنگ تیم‌های برتر بودیم، اظهار کرد: در این المپیاد تیم دانش‌آموزی ایران نسبت به دوره قبل که جایگاه هفدهم دنیا شده بود، ارتقای قابل توجهی یافته.

وی در ادامه تصریح کرد:  یکی از نقره‌های ایران با اختلاف ناچیز نسبت به طلا کسب شد.

دبیرکل پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک ضمن ابراز رضایت از برگزاری این رویداد در دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: برگزاری المپیاد جهانی فیزیک با فراهم کردن بستری برای رقابت دانش‌آموزان جوان به تعمیق روابط علمی بین کشورهای جهان کمک می کند.

 اختتامیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با اهدای مدال‌های برنز المپیاد، با حضور دکتر میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر هاشمی‌فر، رئیس دانشکده فیزیک این دانشگاه انجام شد.

 مدال‌های برنز این دوره از المپیاد جهانی فیزیک به تعداد ۵۳ مدال به کشورهای بلغارستان، مغولستان، صربستان و تایلند هرکدام 4 مدال برنز، کشورهای ارمنستان، بلاروس، پاکستان، عربستان و سوریه هرکدام 3 مدال برنز، کشورهای بوسنی، کرواسی، مقدونیه، ترکیه و گرجستان هرکدام 2 مدال برنز و کشورهای آذربایجان، بنگلادش، اندونزی، قزاقستان، قرقیزستان، مالزی، مکزیک، مولداوی، نپال، تاجیکستان، امارات و ازبکستان هر کدام یک مدال برنز اهدا شد. پس از اهدای مدال‌های برنز، دکتر بهمن‌آبادی، رئیس کمیته برگزاری المپیاد سخنرانی کرد.

 در بخش بعدی برنامه، مدال‌های نقره توسط دکتر ابراهیمی، رئیس آموزش و پرورش استان اصفهان و دکتر حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان ایران به مدال‌آوران اهدا شد.

در این مرحله، کشورهای ایران و قزاقستان 4 مدال نقره، کشورهای هند و ویتنام 3 مدال نقره، کشورهای گرجستان، رومانی، سوریه و ترکیه 2 مدال نقره و کشورهای آذربایجان، بنگلادش، بلاروس، بلغارستان، کرواسی، قبرس، اندونزی، مغولستان، روسیه، عربستان، صربستان، مقدونیه و کره جنوبی هرکدام یک مدال نقره دریافت کردند، ۳۵ مدال نقره در مجموع در این دوره از المپیاد اهدا شد.

 اختتامیه با اهدای تعداد ۱۸ مدال‌ طلا و توسط دکتر بهمن‌آبادی و دکتر اسماعیلی‌پور ادامه یافت که کشور چین 5 مدال طلا، روسیه 4 مدال طلا، رومانی 3 مدال طلا، هند و ویتنام هرکدام 2 مدال طلا و ایران و بلاروس هرکدام یک مدال طلا را ازآن خود کردند.

 Zhang Xinrui از کشور چین، عنوان قهرمان این دوره از المپیاد شد.

 همچنین Jin Shuyu و Wang Zehua از کشور چین، عنوان بهترین در آزمون تئوری و Sun Rongxi از کشور چین، عنوان بهترین دختر المپیاد را کسب کردند.

جایگاه ایران در این المپیاد چهارمین کشور بود که چهار مدال نقره توسط بهراد محمدیان، سید محمد حسینی، ابوالفضل شیری، سارا موسوی و یک مدال طلا توسط محمد امین حق جو در این المپیاد کسب کردند.

 از بین کشورهای دارنده مدال طلا، روسیه یک مدال نقره، هند سه مدال نقره، رومانی دو مدال نقره، ویتنام سه مدال نقره، ایران چهار مدال نقره و بیشترین مدال نقره، و بلاروس یک مدال نقره این المپیاد را کسب کردند.

 تعدا مدال برنز هم ۵۳ مدال بود که بلاروس سه مدال برنز کسب کرد.

به تعداد ۳۰ نفر از شرکت کنندگان نیز دیپلم افتخار اهدا شد.

اختتامیه پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با تقدیر دکتر احمدوند، رئیس کمیته اجرایی المپیاد از عوامل کمیته‌های برگزاری المپیاد پایان یافت.

 

 

 

چین برنده مطلق پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک شد/ ایران با یک مدال طلا و سه نقره در جایگاه چهارم
چین برنده مطلق پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک شد/ ایران با یک مدال طلا و سه نقره در جایگاه چهارم
چین برنده مطلق پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک شد/ ایران با یک مدال طلا و سه نقره در جایگاه چهارم
https://stnews.ir/short/46Km0
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: