علمی، پژوهشی و فناوری

کسب مدال طلای کشوری المپیاد مغز اعصاب توسط نخبه شهرستان گرمی

نخبه شهرستان گرمی موفق به کسب مدال طلای کشوری المپیاد مغز اعصاب شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اردبیل : مرحله دوم ملی مسابقه ملی دانش مغز با شرکت ۳۷ نفر از برگزیدگان مرحله اول در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار گردید.  

این رقابت ها در بخش های نورولوژی، نوروآناتومی و تشخیص بیماری به زبان انگلیسی برگزار شد که در پایان محدثه ساعدی از شهرستان گرمی با کسب رتبه ۱ کشوری به عنوان تنها نماینده ایران به مرحله جهانی (Brain Bee 2024 آمریکا) راه یافت.  

همچنین با کسب این موفقیت، خانم ساعدی موفق به کسب جایزه مغز و شناخت اهوازی (معتبر ترین جایزه ملی در حوزه مغز اعصاب که به پژوهشگران زیر ۳۵ سال اعطا می شود) گردید.

مسابقه ملی دانش مغز (Brain Bee) برای اولین بار توسط دکتر نوربرت میسلینسکی در سال ۱۹۹۹ در دانشگاه مریلند کشور امریکا پایه گذاری شد. 

این رقابت‌ها با هدف علاقه‌مند کردن دانش‌آموزان به یادگیری در مورد مغز و کارکردهای آن، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب، هر ساله در سطح دنیا برگزار می‌شود.

انجمن علوم اعصاب ایران با همکاری گروه علمی سیناپس، مجری رسمی برگزاری این آزمون در ایران می باشد. مرحله جهانی مسابقه Brain Bee 2024 در کشور آمریکا برگزار می شود. جوایز نفرات برتر رقابت جهانی مسابقه بین المللی دانش مغز به ترتیب نفر اول ۳۰۰۰ دلار، نفر دوم ۲۰۰۰ دلار و نفر سوم ۱۰۰۰ دلار خواهد بود.

https://stnews.ir/short/VpROj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: