علمی، پژوهشی و فناوری

گوشی هوشمند،

کوالکام احتمالاً در سه‌ماهه اول 2025 اسنپدراگون 8s نسل 4 را معرفی می‌کند

کوالکام می‌داند که قیمت بالای تراشه نسل بعدی‌اش می‌تواند دردسرساز شود؛ به همین دلیل یک تراشه ارزان‌تر هم عرضه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : اسنپدراگون 8s نسل 3 چند ماه پس از معرفی اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد. در واقع 8s به‌عنوان نسخه‌ای کندتر از تراشه پرچم‌دار کوالکام به بازار عرضه شد و به سازندگان گوشی‌های هوشمند این فرصت را می‌دهد که در ساخت دستگاه‌های خود هزینه کمتری بپردازند. حالا گفته می‌شود این رویکرد یک بار دیگر درمورد اسنپدراگون 8s نسل 4 دنبال می‌شود و یکی از منابع آگاه اعلام کرده است که معرفی آن در سه‌ماهه اول 2025 اتفاق می‌افتد.

منبعی موثق با نام Yogesh Brar در شبکه اجتماعی ایکس، خبر احتمال معرفی و عرضه اسنپدراگون 8s نسل 4 در سال 2025 را اعلام کرده است. باتوجه‌به اینکه اسنپدراگون 8 نسل 4 قیمت بالایی در مقایسه با نسل قبلی خود خواهد داشت، این احتمال وجود دارد که کوالکام نسخه ارزان‌تری از این چیپ را برای سازندگان گوشی‌های هوشمند عرضه کند.

اسنپدراگون 8 نسل 4
احتمال معرفی نشدن و عرضه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 4

یوگش می‌گوید فعلاً شواهدی از عبارت «SM8775» که احتمالاً شماره مدل اسنپدراگون 8 پلاس نسل 4 است، وجود ندارد. در واقع احتمالاً نیازی هم به این نسخه اورکلاک‌شده اسنپدراگون 8 نسل 4 وجود نخواهد داشت؛ زیرا گلکسی اس 25 اولترای سامسونگ قبلاً در بنچمارک‌ها با هسته‌های اصلی و سرعت 4.47 گیگاهرتز مشاهده شده بود که نشان می‌دهد این چیپست پرچم‌دار می‌تواند به بالاترین سطح عملکردی خود بین تمام رقبا برسد.

قبلاً گزارش شده بود قیمت یک واحد اسنپدراگون 8 نسل 4 می‌تواند 240 دلار باشد که حدود 20 درصد گران‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 خواهد بود. براساس این قیمت، برای برخی برندها تقریباً غیرممکن است که گوشی‌های بالا‌رده و پرچم‌دار خود را با قیمتی مناسب عرضه کنند؛ بنابراین با فرض اینکه اسنپدراگون 8s نسل 4 بتواند عملکردی مشابه اسنپدراگون 8 نسل 3 ارائه دهد، برای همه معامله‌ای برد-برد خواهد بود.

https://stnews.ir/short/V0rzJ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: