علمی، پژوهشی و فناوری

با تعلیق حکم اولیه دادگاه،

گوگل فعلاً می‌تواند ساختار پلی استور را دست‌نخورده نگه دارد

در پی شکایت شرکت اپیک گیمز (Epic Games) مبنی بر انحصارطلبی گوگل در فروشگاه پلی استور، قاضی دادگاهی در آمریکا به گوگل دستور داده بود تا تغییراتی اساسی در نحوه عملکرد این فروشگاه ایجاد کند. با تصمیم جدید دادگاه، گوگل تا ۱ نوامبر (۱۱ آبان) دیگر به اعمال تغییرات گسترده در پلی استور نیازی ندارد. این تغییرات که در پی شکست اهالی مانتین‌ویو در پرونده قضایی با Epic Games الزامی شده بود، به‌طور موقت متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : قاضی پرونده تمامی بخش‌های حکم اولیه به‌جز یک بخش را به حالت تعلیق درآورده است تا گوگل زمان کافی در‌اختیار داشته باشد به دادگاه بالاتر درخواست توقف بیشتری برای این تغییرات ارائه دهد. انتظار می‌رود که این توقف تا زمان تکمیل فرایند تجدیدنظر که ممکن است چندین سال طول بکشد، ادامه پیدا کند. در واکنش به این تصمیم، گوگل بیانیه‌ای منتشر کرده است. سخنگوی این شرکت اظهار کرده است:

    از تصمیم دادگاه منطقه‌ای برای به‌تعویق‌انداختن موقت اجرای راه‌حل‌های خطرناک درخواستی اپیک گیمز راضی هستیم. همان‌طور‌که دادگاه تجدیدنظر درخواست ما را برای توقف بیشتر این راه‌حل‌ها در نظر می‌گیرد، این راه‌حل‌ها توانایی گوگل پلی برای ارائه تجربه‌ای امن و مطمئن را تهدید می‌کنند.

در‌مقابل، Epic Games نیز به این تصمیم واکنش نشان داد. این شرکت اعلام کرد که دادگاه امروز به‌وضوح نشان داد که تجدیدنظر گوگل بی‌اساس است و درخواست آن‌ها برای تأخیر در باز‌کردن دستگاه‌های اندروید به رقابت را رد کرده است.

شرکت مذکور اضافه کرد که گوگل همچنان با استفاده از تهدیدهای امنیتی بی‌اساس و ترس‌افکنی به‌دنبال حفظ کنترل خود بر دستگاه‌های اندروید و دریافت هزینه‌های گزاف است. اپیک گیمز تأکید کرد که این توقف حکم صرفاً مرحله‌ای قانونی است تا دادگاه نهم بتواند درباره درخواست گوگل برای توقف حکم تا زمان تجدیدنظر تصمیم‌گیری کند.
در پی شکایت شرکت Epic Games مبنی بر انحصارطلبی گوگل در فروشگاه پلی استور، قاضی دادگاهی در آمریکا به گوگل دستور داده بود تا تغییراتی اساسی در نحوه عملکرد این فروشگاه ایجاد کند.

به نقل از 9to5google، در ابتدا، گوگل موظف شده بود تا ۱ نوامبر (۱۱ آبان) تغییرات عمده‌ای در گوگل پلی استور ایجاد کند. از‌جمله این تغییرات، اجازه‌دادن به روش‌های پرداخت درون‌برنامه‌ای دیگر به‌گونه‌ای که Google Play Billing دیگر الزامی نباشد و نیز اجازه به توسعه‌دهندگان برای لینک‌دادن به دانلود اپلیکیشن‌ها خارج از گوگل پلی استور بود. این تغییرات شامل ارتباط برقرارکردن درباره دسترسی و قیمت‌گذاری اپلیکیشن‌ها می‌شد. بر‌اساس این تغییرات، مایکروسافت نیز قصد داشت از این امکانات جدید استفاده کند.

علاوه‌براین، گوگل و شرکایش ازجمله OEMها موظف بودند محدودیت‌هایی را بردارند که پیش‌تر بر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اعمال می‌کردند. برای مثال، گوگل نمی‌تواند پرداخت یا تقسیم درآمد را مشروط به این کند که توسعه‌دهنده اپلیکیشن در پلتفرم دیگری اپلیکیشن خود را عرضه نکند یا نسخه‌ای از اپلیکیشن را ارائه ندهد که در گوگل پلی استور موجود نیست. همچنین، گوگل نمی‌تواند پرداخت و تقسیم درآمد یا دسترسی به سرویس‌های خود را مشروط به این کند که اپلیکیشن‌ها ابتدا یا به‌طور انحصاری در گوگل پلی استور عرضه شوند.

گوگل نمی‌تواند OEMها و ارائه‌دهندگان خدمات را مجبور کند تا گوگل پلی استور را در موقعیت خاصی از دستگاه اندرویدی نصب کنند یا پلتفرم‌های دیگر توزیع اپلیکیشن اندرویدی را از پیش نصب نکنند. علاوه‌بر‌این، گوگل نمی‌تواند درآمد حاصل از گوگل پلی استور را با کسانی به‌اشتراک بگذارد که اپلیکیشن‌های اندرویدی توزیع می‌کنند یا قصد دارند فروشگاه‌های اندرویدی راه‌اندازی کنند.

این توقف موقت الزام گوگل به توزیع فروشگاه‌های اپلیکیشن سوم شخص و دسترسی‌دادن به کاتالوگ گوگل پلی استور را به‌تعویق می‌اندازد. گوگل اکنون هشت ماه فرصت دارد تا این تغییرات را اجرایی کند.

https://stnews.ir/short/VdgWm
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: