علمی، پژوهشی و فناوری

فناوری جدید گوگل،

گوگل نرم‌افزارهای امنیتی کسپرسکی را از پلی استور حذف کرد

گوگل نرم‌افزارهای امنیتی شرکت کسپرسکی را به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی و تحریم‌های اعمال‌شده‌ی آمریکا علیه این شرکت از پلی استور حذف کرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  در اقدامی ناگهانی گوگل آخر هفته‌ی گذشته تمامی نرم‌افزارهای امنیتی شرکت کسپرسکی را از فروشگاه پلی استور حذف و حساب توسعه‌دهندگان این شرکت روسی را مسدود کرد. در هفته‌های اخیر، کاربران گزارش داده‌اند که دسترسی آن‌ها به محصولات پرطرفدار کسپرسکی نظیر Kaspersky Endpoint Security و VPN & Antivirus by Kaspersky از‌طریق پلی استور در ایالات متحده و سایر نقاط جهان قطع شده است.

بلیپینگ‌کامپیوتر می‌نویسد که شرکت کسپرسکی در انجمن‌های رسمی خود به‌طور رسمی تأیید کرد که دسترسی کاربران به محصولات این شرکت ازطریق فروشگاه گوگل پلی با اختلال مواجه شده است. یکی از نمایندگان شرکت در‌این‌باره اعلام کرد: «در‌حال‌حاضر، کاربران محصولات کسپرسکی را ازطریق پلی استور نمی‌توانند دانلود و به‌روزرسانی کنند.» همچنین، این شرکت امنیتی اعلام کرده است که در حال بررسی دقیق دلایل این مشکل و یافتن راهکارهایی برای رفع آن و بازگرداندن دسترسی کاربران به محصولات خود از‌طریق پلی استور است.

با‌توجه‌به دسترسی‌نداشتن به این برنامه‌ها در پلی استور، شرکت کسپرسکی به کاربران پیشنهاد می‌کند تا از فروشگاه‌های جایگزین مانند گلکسی استور و اپ‌گالری هواوی و GetApps شیائومی برای نصب نرم‌افزارهای خود استفاده کنند. افزون‌براین، امکان دانلود مستقیم فایل نصب APK از وب‌سایت رسمی کسپرسکی فراهم شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی نحوه‌ی نصب و فعال‌سازی نرم‌افزارهای کسپرسکی روی دستگاه‌های اندرویدی، می‌توانید به صفحه پشتیبانی مراجعه کنید.

حذف نرم افزار آنتی ویروس کسپرسکی از پلی استور

این اتفاق در پی تصمیم شرکت کسپرسکی مبنی‌بر تعطیلی واحد عملیات خود در ایالات متحده رخ داد. تصمیم یادشده پس‌از‌آن اتخاذ شد که دولت ایالات متحده در ماه ژوئن این شرکت و ۱۲ مدیر ارشد آن را به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی ملی تحریم و فروش نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس کسپرسکی را ممنوع اعلام کرد.

در بیانیه‌ای رسمی، گوگل تأیید کرد که محدودیت‌های اعمال‌شده‌ی دولت ایالات متحده بر فعالیت‌های کسپرسکی، به حذف محصولات این شرکت از فروشگاه پلی استور منجر شده است. یکی از سخن‌گویان گوگل در مصاحبه با بلیپینگ‌کامپیوتر اعلام کرد:

    با‌توجه‌به اعمال محدودیت‌های جدید اداره‌ی صنعت و امنیت وزارت بازرگانی ایالات متحده بر فعالیت‌های شرکت کسپرسکی، گوگل مجبور شد تمامی برنامه‌های این شرکت را از فروشگاه پلی استور حذف کند.

در ماه سپتامبر، این شرکت چندملیتی روسی نرم‌افزار ضد‌بدافزار خود از کامپیوترهای کاربران در سراسر ایالات متحده حذف و بدون اطلاع یا اخذ مجوز قبلی از مشتریان، آن را با راهکار ضدبدافزار اولترا ای‌وی جایگزین کرد.

https://stnews.ir/short/NgKp5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: