علمی، پژوهشی و فناوری

یوتیوب اوایل سال آینده آزمایش فناوری مدیریت شباهت چهره را آغاز می‌کند

یوتیوب قصد دارد اوایل سال آینده با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته شناسایی چهره، فناوری جدید مدیریت شباهت چهره را آزمایش کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : یوتیوب با همکاری آژانس هنرمندان خلاق (CAA)، قصد دارد اوایل سال آینده آزمایش فناوری جدید خود با عنوان «مدیریت شباهت چهره» را آغاز کند. این فناوری به سازندگان و هنرمندان امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از هوش مصنوعی برای نمایش شباهت‌های دیجیتال خود در پلتفرم اشتراک ویدئو یوتیوب داشته باشند.

این ابزارها به سازندگان کمک می‌کنند تا محتوای تولید‌شده با هوش مصنوعی شامل شباهت‌های شخصی مانند چهره و صدا را شناسایی و مدیریت کنند. یکی از ابزارهای جدید مهم که یوتیوب در حال توسعه آن است، فناوری شناسایی آواز مصنوعی در سیستم Content ID نام دارد. این فناوری به‌طور خاص برای شناسایی و مدیریت محتوای تولید‌شده با هوش مصنوعی طراحی شده که صدای آواز سازندگان را شبیه‌سازی می‌کند.

به نقل از نئووین، یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این سیستم، شناسایی محتوای هوش مصنوعی است که چهره‌های افراد از صنایع مختلف مانند سازندگان، بازیگران، موسیقی‌دانان و ورزش‌کاران را نشان می‌دهد. این ابزارها مبتنی‌بر فناوری Content ID یوتیوب هستند که از سال ۲۰۰۷ معرفی شده است. فناوری مذکور به دارندگان حق کپی‌رایت امکان می‌دهد تا از سوءاستفاده از محتوای خود جلوگیری و جریان درآمدی جدیدی ایجاد کنند.

همکاری یوتیوب با CAA به این شرکت فرصت می‌دهد تا به دستاوردهای جدید در‌زمینه مدیریت شباهت دست یابد و به چهره‌های برجسته در صنعت‌های مختلف از‌جمله بازیگران برنده جوایز و ورزش‌کاران برتر NBA و NFL دسترسی پیدا کند. به گفته یوتیوب، این چهره‌های تأثیرگذار به نسخه اولیه فناوری مدیریت شباهت چهره دسترسی خواهند داشت تا تجربه عملی از این ابزار جدید کسب کنند.

یوتیوب در پستی وبلاگی اعلام کرد:

تجربه مستقیم مشتریان CAA با نسخه‌های دیجیتال در چشم‌انداز در حال تکامل هوش مصنوعی برای شکل‌دهی به ابزاری حیاتی خواهد بود که مسئولانه سازندگان و جامعه یوتیوب را توانمند و از آن‌ها محافظت می‌کند.

آژانس یادشده در خدماتی مانند CAAvault نیز سرمایه‌گذاری کرده است که نسخه‌های دیجیتال چهره و بدن و صدای مشتریان خود را به‌طور امن ذخیره می‌کند. این ابزارهای جدید نه‌تنها شباهت‌ها را شناسایی می‌کند؛ بلکه به افراد امکان می‌دهند تا درخواست‌های حذف محتوای مربوط به خود را ارسال کنند. به‌مرور زمان، این فناوری‌ها به گروهی وسیع‌تر از سازندگان و هنرمندان یوتیوب معرفی خواهند شد. در ماه‌های آینده، یوتیوب گروه‌های آزمایشی جدیدی از سازندگان برجسته و حرفه‌ای‌های خلاق و دیگر شرکای خود معرفی خواهد کرد.

در پی افزایش چشمگیر استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی پس‌از معرفی ChatGPT، یوتیوب اقداماتی برای مقابله با سوءاستفاده از این فناوری انجام داده است. این اقدامات شامل برچسب‌گذاری محتوای تولید‌شده با هوش مصنوعی و فراهم‌آوردن امکان گزارش محتوای مصنوعی است که شباهت‌هایی با صدای افراد دارد. به‌روزرسانی‌های اخیر به سازندگان و دارندگان حق کپی‌رایت اجازه می‌دهند تا کنترل کنند آیا محتوای آن‌ها می‌تواند برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده شود یا خیر.

https://stnews.ir/short/NEnLp
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: