علمی، پژوهشی و فناوری

برگزیده اولین المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویان کشور گفت:

TO Fun، پلت‌فرم تحول در دنیای ورزش

برگزیده اولین المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویان کشور گفت: تمام مراحل مربوط به دنیای ورزش در پلت فرم TO Fun و در قالب یک تجربه منسجم ارائه می‌شود. به این ترکیب تمرکز بر امنیت، برابری دسترسی برای همه اقشار، و امکانات بومی‌سازی‌شده برای فرهنگ و شرایط محلی هم اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری اصفهان : بهزاد داوری، دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان، موفق شد مقام نخست بخش دیجیتال و نوآوری پلتفرم‌های نوین نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویان کشور را کسب نماید طرح ارائه‌شده توسط بهزاد داوری، پلتفرم شبکه تعاملی برای اتصال مربیان، ورزشکاران، مشاوران و باشگاه‌ها است.

 برگزیده نخست اولین المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویان کشور در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری به ضرورت و ایده شکل‌گیری این پلت فرم، قابلیت‌ و مزیت‌های آن پرداخت و گفت: زندگی شهری امروز به دلایل مختلفی از جمله کمبود وقت، محدودیت فضا و گسست ارتباطات اجتماعی، فرصت‌های ورزشی و تفریحی را برای خیلی‌ها تنگ کرده است. برای ورزشکاران به‌ویژه بانوان انتخاب زمان و مکان تمرین یا مسابقه نیازمند ارائه ابزار و راهکارهای مناسب است؛ علاوه براین در خصوص امنیت و اعتماد به هم‌تیم یا محل برگزاری نگرانی‌هایی وجود دارد، سومین مسئله نیز عدم وجود عدالت از منظر دسترسی به امکانات و فرصت‌هاست.

دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان، ادامه داد: از دل همین واقعیات و تجربه‌های شخصی، ایده‌ی پلت فرم شبکه تعاملی تحت عنوان « TO Fun» شکل گرفت؛ علاوه‌بر دغدغه شخصی گفتگوهایی هم با یکی از دوستانم داشتم که الهام‌بخش بود. 

TO Fun، پلت‌فرم تحول در دنیای ورزش

داوری تصریح کرد: TO Fun یک برنامه موبایل و وب است که همه‌ی نیازهای ورزشی و سرگرمی را در یک شبکه تعاملی یکپارچه جمع می‌کند.

وی افزود: پلتفرم TO Fun ترکیبی از دو دنیای متفاوت ورزش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ هم ورزش‌های فیزیکی و هم ورزش‌های دیجیتال. در بخش فیزیکی، تنها به رشته‌های پرطرفداری مثل فوتبال یا والیبال محدود نمی‌شود، بلکه مجموعه‌ای متنوع از ورزش‌های تیمی و انفرادی، فعالیت‌های فضای باز مانند کوهنوردی و دوچرخه‌سواری و همچنین ورزش‌های تفریحی خانوادگی و سرگرم‌کننده را پوشش می‌دهد.

دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان، ادامه داد: در بخش دیجیتال، TO Fun کاربران می‌توانند در آن تورنمنت‌های بازی‌هایی مانند FIFA، PES یا Call of Duty برگزار کنند یا در آن‌ها شرکت داشته باشند، لیگ و جام اختصاصی بسازند، برای مسابقات هم‌تیمی پیدا کنند و حتی رویدادهایی طراحی کنند که بخش دیجیتال و رقابت حضوری را به هم پیوند می‌زند.

برگزیده اولین المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویان کشور گفت: این پلتفرم  امکان همکاری مستقیم با گیم‌نت‌ها و مراکز بازی حضوری را فراهم کرده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند به‌صورت مستقیم از طریق اپلیکیشن، سالن یا میز بازی رزرو کنند و گیم‌نت‌ها نیز تورنمنت‌های حضوری خود را در TO Fun ثبت کرده و بازیکنان بیشتری جذب کنند.  همچنین سیستم تطبیق هوشمند TO Fun حتی در گیم‌نت‌ها هم کاربرد دارد و به بازیکنان کمک می‌کند برای مسابقات حضوری، تیم یا حریف هم‌سطح پیدا کنند.

وی افزود: در نهایت، این ترکیب نوآورانه نه‌تنها تجربه‌ای انعطاف‌پذیر و هیجان‌انگیز برای بازیکنان ایجاد می‌کند، بلکه برای گیم‌نت‌ها هم کانالی مؤثر برای بازاریابی و جذب مشتری فراهم می‌آورد.

 

برگزیده نخست اولین المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویان کشور اعلام کرد: اکنون با این پلت‌فرم می‌توان: 

1.     زمین، سالن یا باشگاه را رزرو کرد

2.     سیستم تطبیق هوشمند، هم‌تیمی یا حریف مناسب پیدا کرد 

3.     رویداد ورزشی یا تفریحی بسازید یا به آنها بپیوندید

4.     در لیگ‌ها و جام‌ها شرکت کنید یا خودتان لیگ و جام برگزار کنید

5.     مربی پیدا کنید، کلاس بگذارید یا در کلاس شرکت کنید

6.     وسایل ورزشی را بخرید، بفروشید یا کرایه بدهید

 

داوری افزود: در این پلت‌فرم « TO Fun» ویژگی‌های امنیتی و حمایتی هم جدی گرفته شده‌اند و سازوکار آن هم به این صورت است که:

1.     احراز هویت چندمرحله‌ای همه کاربران انجام می‌شود 

2.     امکان رصد و تنطیم گزارش فعالیت‌ها فراهم است

3.     بیمه ورزشی برای رویدادهای ثبت‌شده

4.     TO Fun از لحظه‌ی جرقه‌زدن یک ایده ورزشی تا برگزاری، و حتی ادامه ارتباط‌ها و پیشرفت فردی، کنارتان هست و فرقی ندارد حرفه‌ای باشید یا برای تفریح بازی کنید.

5.     با TO Fun، ورزش دیگر مرز ندارد؛ فقط هیجان، امنیت و عدالت.

 

رقبا و تفاوت TO Fun 

برگزیده نخست اولین المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویان کشور در این خصوص هم گفت: در ایران، پلتفرم‌هایی مثل آسان‌اسپرت، اوکی‌اسپرت و سالن با ما، ایجاد شده که همه اینها بیشتر روی رزرو مکان یا معرفی باشگاه تمرکز دارند، خدمات آنها محدود و کمتر یکپارچه است. برخی رقبای خارجی مثل Wesport یا SportsSocial هم وجود دارند، اما هر کدام تنها بخشی از زنجیره نیاز ورزشی را پوشش می‌دهند.

داوری اظهار کرد: مزیت TO Fun این است که تمام مراحل پیدا کردن هم‌تیمی و مربی تا رزرو مکان، مدیریت رویداد، فروش تجهیزات و ایجاد شبکه اجتماعی همه در یک اَپ و در قالب یک تجربه منسجم ارائه می‌شود. به این ترکیب باید تمرکز بر امنیت، برابری دسترسی برای همه اقشار، و امکانات بومی‌سازی‌شده برای فرهنگ و شرایط محلی را هم اضافه کرد.

 

توجیه اقتصادی

دانشجوی رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان، در ادامه در خصوص توجیه اقتصادی این دستاورد نیز نکاتی را اشاره کرد و گفت: بازار اپلیکیشن‌های ورزشی در ایران و منطقه چندین میلیون کاربر بالقوه دارد. در سطح جهانی، این بازار سالانه بیش از ۱۰٪ رشد می‌کند.

وی تصریح کرد: TO Fun می‌تواند از مسیرهای درآمدی متنوعی سودآور شود برخی از این مسیرها:

1.     اشتراک ماهانه/سالانه برای خدمات ویژه است

2.     کارمزد رزرو از باشگاه‌ها و برگزارکنندگان رویداد

3.     تبلیغات هدفمند برای برندهای ورزشی و سبک زندگی سالم

4.     بازارگاه تجهیزات و خدمات ورزشی

5.     همکاری B2B با باشگاه‌ها، آژانس‌های گردشگری ورزشی، اسپانسرها و سازمان‌های مرتبط

وی تاکید کرد: این تنوع درآمدی، همراه با بازار بزرگ و مزیت رقابتی قوی، پایداری و توسعه‌پذیری بالای مدل کسب وکارTO Fun را تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/4kgrQ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: