علمی، پژوهشی و فناوری

اعطای پایه‌های تشویقی به مدیران مسؤول نشریات علمی

وزیر علوم از اعطای پایه‌های تشویقی و پژوهانه به سردبیران و مدیران مسؤول نشریات علمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در مراسم تجلیل از سردبیران و مدیران مسؤول نشریات نمایه شده در پایگاه‌های بین‌المللی معتبر در دولت سیزدهم که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، سردبیران و مدیران مسؤول نشریات علمی را خیّران علم و فناوری کشور برشمرد و گفت: خیّر فقط کسی نیست که به کمک پول امکانات مالی تامین می‌کند، سردبیران و مدیران مسؤول که عمر خود را صرف علم و دانش می‌کنند هم خیّر هستند.

زلفی گل ادامه داد: تاخیر در چاپ یک مقاله می‌تواند یافته‌های آن مقاله را به دست دوم تبدیل کند، چرا که ممکن است پژوهشگران دیگری به این یافته‌ها دست یابند و زودتر منتشر کنند.

وزیر علوم از اعطای پایه‌های تشویقی به سردبیران و مدیران مسؤول خبر داد و گفت: هر سال به این افراد پژوهانه تعلق می‌گیرد.

وی تاکید کرد: اگر مجلات فارسی نمایه‌ بین‌المللی شوند، ۵۰۰ میلیون تومان اعطا می‌شود. ردیف بودجه مرجعیت علمی در قانون بودجه اضافه شد.

 سه جلد کتاب در زمینه نمایه‌سازی مجلات علمی هم منتشر شده است.زلفی گل اظهار داشت: متاسفانه برخی به علم عنکبوتی اعتقاد دارند و مخالف انتشار مقالات علمی هستند، این نگاه مخالف با توسعه دانش بشری است زیرا انتشار علم از بعد اخلاقی واجب است و باید توجه کرد که علم و فناوری متفاوت هستند، در علم مالکیت مطرح نیست اما در فناوری مالکیت مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: سردبیران و مدیران مسئول باید دقت کنند که به ناحق مقاله‌ای رد یا پذیرفته نشود، در این زمینه شبکه داوران همپا که متشکل از استادیار یا دانشیار جوان دانشگاه است، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

https://stnews.ir/short/4XBx6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت