علمی، پژوهشی و فناوری

فناوری جدید اپل؛

اپل در ساخت آیفون SE 4 احتمالاً از مودم 5G سفارشی و تراشه A18 استفاده خواهد کرد

اپل احتمالاً می‌خواهد آیفون SE 4 را با مودم 5G سفارشی خود و پردازنده‌ی قدرتمند A18 به بازار عرضه کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : عرضه‌ی آیفون SE 4 گامی مهم در جهت تحول محصولات اپل محسوب می‌شود. از‌جمله ویژگی‌های بارز این دستگاه، بهره‌مندی از پنل اولد به جای پنل‌ LCD به‌کاررفته در نسل‌های قبلی آیفون است. همچنین، نسل چهارم آیفون SE اولین دستگاه اپل خواهد بود که از مودم 5G سفارشی این شرکت استفاده می‌کند. براساس گزارش‌های اخیر، این دستگاه به تراشه‌ی قدرتمند A18 اپل نیز مجهز خواهد بود و در اوایل سال آینده روانه‌ی بازار خواهد شد.

Wccftech می‌نویسد همان‌طورکه پیش‌تر نیز ذکر شده بود، اپل قصد دارد مودم 5G سفارشی خود را در تمامی مدل‌های آیفون، به‌ویژه از آیفون SE 4 آغاز کند. این ادعا را اخیراً وب‌سایت 9to5mac نیز تأیید کرده است. طبق این گزارش، مودم 5G سفارشی اپل علاوه‌بر قابلیت اتصال به شبکه‌های 5G، از وای‌فای و بلوتوث و GPS پشتیبانی خواهد کرد. همچنین، این دستگاه به تراشه‌ی ‌جدید A18 مجهز خواهد شد که پیش‌تر در سری آیفون ۱۶ معرفی شده است.
آیفون SE 4 با مودم 5G سفارشی و تراشه A18

همان‌طورکه پیش‌تر اشاره شد، اپل سال‌هاست که در زمینه‌ی توسعه‌ی مودم‌های 5G سفارشی فعالیت می‌کند و به‌نظر می‌رسد سال آینده، زمان مناسبی برای ادغام این فناوری در محصولاتش باشد. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که عملکرد مودم‌های سفارشی اپل در‌مقایسه‌با محصولات مشابه کوالکام ضعیف‌تر است. بااین‌حال، این شرکت در حال بررسی راهکارهایی برای جبران این تفاوت عملکرد است. درمقابل، استفاده از مودم سفارشی مزایایی همچون یکپارچه‌سازی قابلیت‌های بلوتوث و وای‌فای و GPS در یک تراشه را به‌همراه دارد.

به‌بیان بهتر، تراشه‌ی جدید تمامی نیازهای ارتباطی و شبکه‌ای دستگاه را برآورده خواهد ساخت و دیگر به تراشه‌های مجزای دیگر نیازی نخواهد بود. در‌نتیجه، فضای داخلی آیفون برای تعبیه باتری‌های با ظرفیت بیشتر یا اجزای جدید آزاد خواهد شد. با گذشت زمان، تکرارهای بعدی مودم 5G اپل بهبود خواهند یافت و رقابت جدی‌تری با شرکت‌هایی مانند کوالکام تجربه خواهند کرد.

علاوه‌بر مودم سفارشی، آیفون SE 4 از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل بهره‌مند خواهد شد. شرکت اپل استانداردهای سخت‌افزاری خاصی را برای اجرای موفقیت‌آمیز ویژگی‌های هوش مصنوعی تعیین کرده و به‌تدریج در حال ارتقای دستگاه‌های خود برای پشتیبانی از این ویژگی‌ها است. بر‌اساس گزارش‌ها، آیفون SE 4 به‌جای تراشه‌ی A17 Pro به تراشه‌ی قدرتمندتر A18 مجهز خواهد شد. این امر به‌ویژه برای اجرای ویژگی‌های هوش مصنوعی در این دستگاه اهمیت دارد. همچنین، انتظار می‌رود که ظرفیت رم این دستگاه به ۸ گیگابایت افزایش یابد که مشابه با نسل آیفون ۱۶ است.

انتظار می‌رود آیفون SE 4 با طراحی مشابه سری آیفون ۱۴ و نمایشگری بزرگ‌تر عرضه شود. همچنین، این دستگاه به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مشابه آیفون ۱۵ مجهز خواهد شد که بهبود درخورتوجهی درمقایسه‌با نسل‌های قبلی محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که اپل این محصول را در نیمه‌ی اول سال آینده، احتمالاً در رویداد بهاری خود، رونمایی کند.

https://stnews.ir/short/Vdgaz
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: