علمی، پژوهشی و فناوری

زمینه بازگشت ۲۷۰۰ نخبه به کشور فراهم شد

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت اظهار داشت: با همکاری معاونت علمی زمینه بازگشت ۲۷۰۰ نخبه به کشور فراهم و تعداد شرکت‌های دانش بنیان سه برابر شده که همه اینها مرهون میدان دادن به جوانان است.

به گزارش «خبرگزاری علم و فناوری»؛ سید احمد عبودتیان در افتتاحیه رویداد ملی آبادیران افزود: رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، مردی بود که به این باور رسید که برای آبادی ایران باید نیت خدایی داشت و برای خدا کار کرد و نیت خالصانه اولین رمز شهید رئیسی برای آبادایران بود.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، مردی بود که برای هر کاری عزم جهاد می‌کرد و کسی که عزم جهاد می‌کند تعطیلی نمی‌شناسد. ما در اسلام استراحت داریم اما تعطیلی نداریم. رئیس جمهور شهید معتقد بود آبادانی ایران در عمل جهادی است و معتقد بود این کار با نیروهای جهادی در میدان صورت می‌گیرد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی تصریح کرد: آیت الله رئیسی معتقد بود میدان باید در اختیار نیروهای جهادی باشد و به همین دلیل مشکل آب بسیاری از روستاهای ایران حل شده و بیش از نیمی از استان‌هایی که مسئله آب داشتند تا سال آینده مشکل آنها حل خواهد شد.

وی گفت: شهید رئیسی الگوی کرامت برای آبادیران بود. امروز ۴۵ مجموعه حاکمیتی کنار یکدیگر جمع شدند که این به خاطر اخلاص در این کار است. شهید آیت الله رئیسی مردی بود که مساله وی آبادی تمام ایران بود و ما به هر سفر استانی که می‌رفتیم از ما می‌پرسید که محروم‌ترین نقطه آن شهرستان کجاست؟

شهید سید ابراهیم رئیسی کاری کرد که پسوند شهید پشت عنوان رئیس‌جمهور قرار بگیرد. زمانی که کارهای امروز را با کارهای گذشته مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که کارهای امروز با قید برکت و جهادی انجام شده است.

عبودتیان تصریح کرد: با همکاری معاونت علمی زمینه بازگشت ۲۷۰۰ نخبه به کشور فراهم شده است. همچنین تعداد شرکت‌های دانش بنیان سه برابر شده است که همه اینها مرهون میدان دادن به جوانان است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه ملی «آبادیران» با شعار نوآوری برای آبادانی در دوره چهارم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال «رفع چالش های مناطق محروم و روستایی»، «ایجاد اشتغال پایدار» و «توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار» با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری طراحی شده است.

در رویداد ملی آبادیران که از ۲۲ الی ۲۵ خردادماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برپا شده است، بیش از ۴۰ نهاد و سازمان دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران همچون معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوی و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت نیرو، وزارت کشور، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان جهاد دانشگاهی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان بهزیستی و تعدادی از پارک های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی کشور به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق کمتر برخوردار با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری خواهند بود.

دومین نمایشگاه ملی آبادیران در پنج بخش مسکن و زیرساخت‌های توسعه روستا، کشاورزی، دام‌پروری و شیلات، سلامت بهداشت و توان‌بخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی برپا شده است.

در این رویداد چهار روزه که محلی برای اتصال گروه های جهادی و دانش بنیان ها برای شناسایی و رفع مسائل و چالش های مناطق محروم کشوراست، شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ضمن نمایش آخرین دستاوردهای خود به بیان روایت خود از اقدامات و دستاوردهایی که توانسته‌ است مشارکت‌های مختلف مردمی اعم از مالی، اجرایی، فکری و علمی را بدنبال داشته خواهند پرداخت.

این نمایشگاه طی روزهای یادشده از ساعت ۹ الی ۱۷ در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران به شکل رایگان میزبان عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

https://stnews.ir/short/eqdK4
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت