کتاب‌ها، مقالات و مجلات

کتاب آثار ادبی کودکان به همت اتاق بازرگانی هرمزگان چاپ می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: مجموعه «آوای دریای۳» در هفته کتاب رونمایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوریمدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان گفت: مجموعه «آوای دریای۳» در هفته کتاب رونمایی می‌شود.

پروین پشتکوهی در نشست خبری هفته ملی کودک در جمع اهالی رسانه ضمن گرامی‌داشت و شادباش این هفته از چاپ کتاب «آوای دریای۳» مجموعه آثار ادبی کودکان و نوجوانان استان هرمزگان به همت اتاق بازرگانی هرمزگان خبر داد و اعلام کرد: این مجموعه در هفته کتاب رونمایی می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اذعان به تاریخچه هفته کودک گفت: سال ۱۹۲۵ میلادی تعدادی کشور پیمان نامه‌ای امضا کردند تا هر کشوری روزی را به نام کودک برگزار کند. بنابراین از سال ۱۳۸۳ در کشور جمهوری اسلامی ایران ۱۶ مهر روز کودک نامگذاری شد و از سال ۱۳۹۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متولی دبیرخانه هفته ملی کودک از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه شد.پشتکوهی با اشاره به ۶۰ خدمت کانون افزود: کانون پرورش فکری دستگاه فرهیخته ای است که در سطح استانی، ملی و بین‌المللی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: از تعداد یک هزارو ۳۸ مرکز کانون سراسر کشور تنها ۲۲ مرکز کانون در هرمزگان وجو دارد که از حدود ۴۰۰ هزار نفر دانش آموز شاغل در ۳ هزار و ۵۰۰ مدرسه، ۱۸ هزار نفر در مراکز کانون عضویت فعال دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان با اشاره به شعار هفته ملی کودک «برای کودکان برای آینده» اضافه کرد: رسالت ما و رسانه باید اینگونه باشد که اصل توجه همه را به دوران شیرین و اثر بخش کودکی جلب کنیم. پس هدف از برگزاری این نشست این است که توجه ویژه‌ای به کودکان بشود. 

زیرا کانون معتقد است: سرمایه هر سرزمینی نیروهای انسانی آن و در راس آن کودکان هستند و توسعه هر کشوری با توسعه کودکان آن سرزمین رقم می‌خورد.

پروین پشتکوهی توضیح داد: جامعه به انسان‌های توانمند و ماهر، باورمند و کنشگر نیاز دارد تا آینده درخشانی را برای کشورشان ایجاد کند و این اتفاق از زمان کودکی رخ خواهد داد.

وی با تاکید به تحکیم بنیان خانواده بیان نمود: خانواده در سبد کانون و هم عرض کانون آمده است. 

یکی از مهم‌ترین ارکان جامعه خانواده است. بنابراین برای هر برنامه و سرمایه گذاری در حوزه کودک باید در خانواده هم انجام بشود.

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان ادامه داد: کانون به عنوان متولی حوزه کودک تمام تلاشش را می‌کند تا همه را پای کار بیاورد و رفاه، دسترسی، آموزش، پرورش و… را در همه ابعاد برای کودکان فراهم کند. 

با این تفاسیر هیچ راهی به جز سرمایه گذاری در زمان کودکی نیست و همه سیاست‌گذاران در همه ابعاد باید پیوست کودکی داشته باشند و پیوست کودکی باید اولویت پیوست رسانه باشد.پشتکوهی اضافه کرد: در رسانه کودک باید نیز سرمایه گذاری کرد. حوزه کودک را مطالبه کنید و برای کودکان این سرزمین روزهای بهتری را رقم بزنید زیرا قلم شما می‌تواند جادو کند.

 در راستای اهمیت دوران کودکی، کانون هیچ وقت بچه‌های جهان را رها نکرده است. کمک می‌کنیم که کودکان آینده دنیا را ببینند. این یکی از تاکیدات ما است.

 برای اینکه جامعه توسعه یافته‌ای داشته باشیم لازم است دوران کودکی اثر بخش و غنی داشته باشیم.وی به تاکید بر عملکرد درخشان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان در ۶ ماه اخیر و دغدغه‌مندی در این حوزه گفت: سال کودکی از این هفته شروع می‌شود تا هفته کودک در سال آینده ادامه دارد.

 طی این یک سال باید جشنواره ویژه رسانه کودک داشته باشیم.پروین پشتکوهی همچنین گفت: مجتمع آفرینش هرمزگان در بین ۱۴۷ دستگاه علمی در حوزه نجوم، رتبه ششم و در بین کانون‌های پرورش فکری کشور در زمینه نجوم، عنوان اول را کسب کرد. 

کتابخانه پستی بندرعباس با حدود ۷ هزار جلد در تعداد امانت در کشور، رتبه چهارم بدست آورد.

 

https://stnews.ir/short/V7rmn
اخبار مرتبط

به همت انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل

انتشار دو کتاب در حوزه علوم پایه

1403/03/19 21:46

نگاهی به پرخواننده‌ترین کتاب‌های علمی؛

پر فروش‌ترین کتاب‌های علمی کدامند؟

1403/03/19 10:42

رییس موسسه ISC عنوان کرد:

ایران ۲ درصد تولید علم جهان را دارد

1403/03/13 13:08

وزیر علوم در شورای راهبری موسسه ISC مطرح کرد:

ایجاد بستر تشویقی برای انتشار مقالات علوم انسانی ایرانی در دنیا

1403/03/13 13:04

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: